• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skillnad på Löneutmätning / Skusan i förbehållsbelopp

MaestroMan87

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
4 Augusti 2024
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Kan de skilja sig mkt i förbehållsbelopp när de gäller löneutmätning & skuldsanering, sambo med 2 barn , drar lite över 10 000 kr i månaden just nu
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Det enda som skiljer är att under skuldsanering har man en buffertpeng oxå plus två betalfri månader per år.
 

MaestroMan87

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
4 Augusti 2024
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Det enda som skiljer är att under skuldsanering har man en buffertpeng oxå plus två betalfri månader per år.
Okej de har jag förstått av de jag läst mig till. :) men ni som har haft löneutmätning å sen fått skusan godkänd , vart de mkt skillnad i pengar per månad att gå från utmätningen till skusan per månad ?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Okej de har jag förstått av de jag läst mig till. :) men ni som har haft löneutmätning å sen fått skusan godkänd , vart de mkt skillnad i pengar per månad att gå från utmätningen till skusan per månad ?
För min del fick jag betala in mer i saneringen än det som drogs i utmätning men det beror mest på korrigering gällande inkomsten.
Förbehållsbeloppet är ju detsamma i löneutmätning o sanering om förhållanden inte ändrats.
 

MaestroMan87

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
4 Augusti 2024
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
För min del fick jag betala in mer i saneringen än det som drogs i utmätning men det beror mest på korrigering gällande inkomsten.
Förbehållsbeloppet är ju detsamma i löneutmätning o sanering om förhållanden inte ändrats.
Okej tack så mkt då vet jag. :) inte för att jag är godkänd me nåt inledande eller så men bra å veta när man söker på nytt igen :)
 

Lurkeniburken

Medlem
Poäng: 87
Blev medlem
28 September 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
20
Poäng
87
Mitt förbehållsbelopp under löneutmätning låg på ca 9k, 2 vuxna, 2 barn.
Nu under min sanering är den ca 15k. Så stor skillnad för min del.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
För min del fick jag betala in mer i saneringen än det som drogs i utmätning men det beror mest på korrigering gällande inkomsten.
Förbehållsbeloppet är ju detsamma i löneutmätning o sanering om förhållanden inte ändrats.
Min man fick också betala lite mer under saneringen trots liten buffert.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp